Itzuli

Geroa Baik eta EH Bilduk Navarra Sumak Amaia kalean hartutako erabakiak kritikatu dituzte, mugikortasun batzordean adostutakoaren aurka doazelako

Amaia kaleko lanak lehenago Labriteko korridorea egiteari baldintzatuak zeuden arren, gobernu-taldeak "gauzak atzekoz aurrera egitea" erabaki zuela aurpegiratu diote taldeek

    Javier Leoz Javier Leoz

    Geroa Baik eta EH Bilduk adierazpen bat aurkeztu dute hirigintza-batzordean, gobernu-taldeari honakoa eskatzeko: Mankomunitateko Garraio Publikoko Zerbitzuarekin koordinatuta autobus-errei bat ezarri dezala Amaia kaleko EHGren zirkulazioa hobetzeko, mugikortasun iraunkorreko irizpideetan eta Iruñerriko Hiri Garraioaren VII. Planean oinarrituta. Era berean, udal-taldeek eskatu dute "Labriteko korridore jasangarriaren ezarpenarekin koordinatu behar den heinean, Mugikortasun Batzordea deituko dela ahalik eta lasterren, orain arte emandako pausoak eta programatutako datak azaltzeko".

    Udal taldeek salatu dutenez, "Amaia kalean, Nafarroako Gorteen kalearen eta Nafarroa Beherea etorbidearen artean, helburu taktikoak zituen esku-hartze baten berri eman zion Gobernu Taldeak Iruñerriko Mankomunitateari aparkalekuak eta zirkulaziorako errei bat kentzeko, erdiko autobus-errei bat izan ezik". Mankomunitateak proiektua aztertu zuen eta, maiatzaren 29ko txostenaren bidez, ondorioztatu zuen proposamenak ez zuela inolako arazorik planteatzen autobusen zirkulaziorako.

    Ekaineko bigarren astean, gobernu-taldeak lanean hasi zen Amaia kaleko 150 metro horietan. Udal taldeek diotenez, "auto-ilarak sortu zirenez, ekainaren 12an autobus-erreia kentzea erabaki zuten, kalearen eskema hasieran zegoenaren antzekoa utziz, baina Amaia kalean zirkulaziorako errei bat galduz". Oposizioko taldeen iritziz, "emaitzak benetako kaosa eragin zuen eremu horretako trafikoan 5 hilabetez, eta gobernu-taldeak ez zuen ezer egin horri konponbidea emateko. Halaber, ondorioztatzen dutenez, "Ingurumen-kutsadura eta kutsadura akustikoa sortzen duen inbutu bat eragiteaz gain, egindako lanak zirkulazio-denbora luzeagoa eta 5 minutu baino gehiagoko atzerapenak eragin zituen EHGko 2-3-5-6-11 lineetan".

    Mankomunitatearen 2020ko urriaren 1eko txostenari dagokionez, oposizioko taldeek ohartarazi dute autobus-errei bat ez gaitzeak urtean 700.000 euroko aparteko gastua eragingo lukeela, 5 autobus gehiago gehitu behar baitira bidai atzerapenei aurre egiteko.

    Geroa Baik eta EH Bilduk honakoa ere azpimarratu dute: Mankomunitateak Amaia kalean autobus erreia mantentzea proposatu zion Udalari, garraio publikoaren zirkulazio denboran batez beste 3 minutu irabazi ahal izateko eta, beraz, aipatutako operazio kostuen igoera saihesteko. Hala ere, “egungo gobernu taldeak ez zion jaramonik egin eskaera horri, eta joan den azaroan 2020ko ekainaren hasierako jarduera irauli zuen, bi erreiren eskemara itzuliz, autobus errei iraunkorrik gabe”.

    Udal taldeek "mugikortasun iraunkorraren alde egiteko" konpromiso argia agertu dute, eta deitoratu dute gobernu taldeak, Udal ordezkaritzaren gehiengoa izan ez arren, “hiru aldiz jardun dela Amaia kalean alde bakartasunez”.

    Izena eman gure buletina jasotzeko